De hoogste ROI-score met
e-mail marketing

E-mail marketing is een vorm van online marketing waarbij er e-mails worden verstuurd. De vorm van online marketing bestaat al een tijdje, maar is tot op heden nog zeer effectief. Daarnaast komen er ook steeds meer tools bij voor e-mail marketing.

e-mail marketing SocialPoint

Waarom e-mail marketing inzetten?

Beste resultaat

Kort termijn resultaat

Veel verschillende doeleinde

E-mail marketing uitbesteden?

De aanpak voor e-mail marketing is voor ieder bedrijf anders. Dit doordat iedere e-mail campagne een ander doel heeft, vereist het ook een andere aanpak. Wij werken met deze 6 stappen om zo tot een succesvolle e-mail campagne te komen. Bent u benieuwd wat e-mail marketing voor uw onderneming kan betekenen? Neem dan contact op voor gratis advies.

1. Verwachtingen & doelen bespreken
2. E-mail marketing plan schrijven
3. E-mail marketing software koppelen
4. E-mail campagne template maken
5. Overgaan tot uitvoering
6. Rapportage

Veelgestelde vragen over e-mail marketing

Belanden de e-mails niet in de spam?

Vaak ziet u verschillende e-mails van e-mails campagnes in de spam belanden, dit kan echter voorkomen worden. Zo bekijken wij de verschillende aspecten waarop een e-mail beoordeeld wordt, hierdoor zal de e-mail in de meeste gevallen in de inbox verschijnen.

Is e-mail marketing nog relevant?

E-mail marketing is één van de oudste vormen van online marketing, maar daarmee wel nog steeds het beste kanaal. Dit omdat e-mail marketing het meest rendement op levert, zo heeft het een ROI (Return On Investment) score van 3600% dit betekent dat elke euro die in e-mail marketing gaat 36 euro oplevert.

Waarvoor kan je e-mail marketing gebruiken?

E-mail marketing kan je voor verschillende doeleinde gebruiken. Zo kan je bijvoorbeeld een e-mail campagne maken waarbij de nieuwste producten worden getoond. Maar daarnaast is het ook mogelijk om nieuws te delen, zoals een verhuizing bijvoorbeeld. Het is belangrijk dat de juiste elementen worden toegevoegd aan de e-mail, zodat de klanten uiteindelijk doorklikken naar de website.

Naar welke mensen wordt de mailcampagne verstuurd?

De mailcampagne mag volgens de Europese wetgeving alleen verstuurd worden naar de mensen die zich voor de nieuwsbrief hebben ingeschreven. Wel kan je door middel van social media marketing het aantal inschrijvingen laten stijgen.