Op kort termijn meer omzet realiseren? Kies Google Ads

Google Ads is een deel van de online marketing dat zich al meerdere keren heeft bewezen. Zo kan je met Google Ads op kort termijn een flinke groei in omzet realiseren. Daarnaast is Google nog steeds bezig met het optimaliseren van Google Ads. Waardoor er in de toekomst verschillende methodes bij zullen komen, die helpen om de advertentie bij de juiste persoon te vertonen.

stijgende lijn laptop

Waarom Google Ads inzetten?

Kort termijn

Bovenaan in Google

Groei in omzet

Google Ads uitbesteden?

Achter het opzetten van een Google Ads campagne zit nog wat werk. Wij werken in deze 6 stappen om zo een succesvolle Google Ads campagnes op te zetten. Bent u benieuwd wat Google Ads voor uw onderneming kan betekenen? Neem contact op voor gratis advies.

1. Kennis making
2. Voorbereiding
3. Zoekwoorden en targetting bepalen
4. Campagnes op en live zetten
5. Eerste evalutie
6. Optimaliseren en keuze biedstrategie

Veelgestelde vragen over Google Ads

Verschil tussen SEA en SEO?

Het verschil tussen SEO en SEA is dat SEO gericht is op de organische zoekresultaten. Dit zijn de zoekresultaten die vaak na de advertenties komen. Het verschil tussen SEA en SEO is dat SEA op kort termijn al effect kan hebben, voor deze advertentieplek betaalt u echter wel. In tegenstelling tot SEO dat op lange termijn effect heeft, maar hiervoor is dan geen advertentie budget nodig.

Wat kost adverteren via Google?

De kosten voor het adverteren bij Google worden berekent aan de hand van het aantal klikken op een advertentie. Hoeveel eurocent het per klik kost is afhankelijk van de populariteit van het zoekwoord. Natuurlijk kan er van te voren een advertentiebudget worden afgesproken, zo komen er nooit onverwachte hoge kosten.

Waarom kan SEA op de lange termijn betere resultaten krijgen?

De resultaten van de Google Ads kunnen op lange termijn verbetert worden, dit heeft met verschillende aspecten te maken. Google heeft bijvoorbeeld data nodig om te weten welke mensen het meest relevant zijn voor de advertentie, maar daarnaast is het invoegen en uitsluiten van bepaalde zoekwoorden ook afhankelijk van het resultaat. Door het optimaliseren wordt het resultaat vaak beter en de kosten lager.

Is SEA wat voor u?

Wilt u graag uw omzet of contactaanvragen op korte termijn een boost geven? Dan is het zeker goed om naar SEA te bekijken. Het kan verschillende mogelijkheden bieden, zo kan SEA zorgen voor een omzet groei maar ook voor meer naamsbekendheid doordat je altijd boven aanstaat. Benieuwd naar wat SEA voor u kan betekenen? Vul het contact formulier in en laten we samen de mogelijkheden bekijken.